پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226835
ما بر ايران نفوذ داريم اما آمريکا اين نفوذ را ندارد!
تاریخ انتشار : 1395/08/08 09:19:28
نمایش : 926
تهيه‌کننده سند راهبردي اتحاديه اروپا درباره روابط با ايران مي‌گويد عزم اروپا براي اعمال نفوذ بر ايران به ويژه در زمينه حقوق بشر جدي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وبسايت ريچارد هاويت عضو پارلمان اروپا و عضو حزب کارگر انگليس در گفت‌وگو با سايت«اتحاديه اروپا» گفت: توافق هسته‌اي سال گذشته، نقطه عطفي در بازسازي روابط با ايران بود. ما 3 سال قبل هيچ تعاملي نداشتيم البته اين‌طور نيست که اکنون همه مشکلات مانند موضع خصمانه ايران نسبت به اسرائيل، دموکراسي و حقوق بشر در ايران مرتفع شده باشد. نه اين‌طور نيست. اما توافق هسته‌اي فرصتي بود براي بازگشت ايران به جامعه بين‌المللي و کسب اطمينان از احترام کامل به قوانين حقوق بين‌الملل.

عضو «کميته روابط خارجي» که در پارلمان اروپا نيز عضويت دارد درباره اقدامات لازم براي ارتقاي روابط ايران و اروپا اضافه کرد: «ما به طرح‌هاي عملي براي مبارزه با تروريسم نياز داريم. همچنين بايد نمايندگي اتحاديه اروپا را در تهران افتتاح کنيم و گفت‌وگو درباره حقوق بشر را با ايران از سر بگيريم.

وي مي‌گويد: با اين حال، احترام به اتحاديه‌هاي تجاري و ساير موضوعات حقوق بشري بايد بخشي از توافقنامه‌هاي جديد براي سرمايه‌گذاري باشد.

هاويت به عنوان يکي از اعضاي «کميته حقوق بشر» اتحاديه اروپا در ادامه اين گفت‌وگو درباره وضعيت حقوق بشر در ايران افزود: «پيشرفت واقعي در زمينه حقوق بشر امکان‌پذير است. نيروهايي در داخل ايران در حال اعمال فشار بر آنها هستند و ما اميدواريم گزارش ما نيز باعث پيشرفت در اين خصوص شود.»

هاويت گفت: ما علنا و آشکارا با به‌کارگيري مجازات اعدام براي هر جرمي مخالف هستيم. اگر مجازات اعدام فقط براي جرائم مربوط به مواد مخدر قاچاقچيان متوقف شود، ميزان اعدام‌ها بيش از 80 درصد کاهش خواهد داشت.

ريچارد هاويت در پايان اين گفت‌وگو تاکيد کرد: «اکنون اروپا بر ايران نفوذ دارد ولي آمريکا از اين نفوذ برخوردار نيست. ما مي‌خواهيم از اين اهرم استفاده کنيم و به جنگ در سوريه و يمن پايان بدهيم و به سوي ساختار امنيتي جديدي در سراسر خاورميانه حرکت کنيم.

منبع:کيهان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html